Onze Trainers

Begin je net met tennissen of wil je je niveau bijspijkeren? Dan kunnen Tenniskids, Junioren en Senioren bij onze uitstekende trainers terecht. Zij geven invulling aan recreatieve en prestatieve trainingen.

Trainer Jorrit ter Maat is al 6 jaar tennistrainer en hij beschikt over een KNLTB licentie A en B.  Voor tennisclub Venray is hij geen onbekende nu hij sinds 2022 als competitiespeler in het eerste team op zondag speelt.

Jorrit (geb.1998) is van kleins af aan gepassioneerd bezig met tennissen. In zijn jeugd trainde hij 6 jaar lang elke dag. In die tijd nam hij deel aan nationale ranglijsttoernooien bij junioren én senioren. Het was voor hem keer op keer een uitdaging om zich hier te meten aan andere talentvolle spelers in Nederland.

Hij heeft van zijn hobby zijn beroep kunnen maken. Jorrit komt oorspronkelijk uit Aalten, woonde tot voor kort in Enschede maar is inmiddels neergestreken in Venlo. Tijdens de competitieweken maakt hij op de zaterdagen deel uit van het competitieteam van ALTV Daisy uit Apeldoorn. Dat team speelt in de Topklasse en wist de afgelopen 4 jaar de playoffs voor het NK te halen.

Als trainer bij Tennisclub Venray brengt hij enthousiast en gepassioneerd zijn kennis en ervaring over aan de spelers die bij hem trainen. Hij geeft les en training aan jeugd en senioren, ieder op zijn of haar niveau maar wel met als doel om van iedere speler -   recreatief of prestatief - een betere tennisser te maken.

Je kunt bij Jorrit ook terecht om je racket opnieuw te laten bespannen. Met zijn bespanbedrijf is hij menig Nederlandse tennistopper al van dienst geweest.

Jorrit ter Maat

Telefoon: 06-31769178

E-mail: [email protected]

Trainer Stan Deeks (geb. 1997) is geboren en getogen in Venray. Hij tennist al vanaf zijn 6de. Als jeugdspeler heeft hij meerdere jaren getraind bij de bondsselectie van de KNLTB. Destijds behoorde hij bij de beste 40 spelers van Nederland in zijn leeftijdscategorie en heeft hij gespeeld op de nationale jeugdkampioenschappen.

Naast het tennissen heeft Stan altijd gehockeyd bij MHCV, hier heeft hij 10 jaar in het eerste team gespeeld en trainingen gegeven aan verschillende teams, van de mini’s tot aan het eerste dameselftal. In 2019 is hij weer actief gaan tennissen. Tijdens zijn hbo-opleiding is hij gestart met de KNLTB A-opleiding om tennistrainer te worden. De liefde voor het vak werd hierdoor alleen maar groter. Vandaar dat de keuze om fulltime les te gaan geven snel gemaakt was. Het afgelopen jaar was Stan al actief als clubtrainer in Helmond, Oostrum en Oirlo.

In zijn vrije tijd speelt Stan op zaterdag en zondag competitie bij TC Venray en is zijn huidige speelsterkte 3. Hij wil graag zijn spelopvatting, plezier en passie voor tennis met anderen delen, van jong tot oud, van de recreatieve speler tot de selectiespeler.

Stan Deeks
Telefoon: 06-53400369
E-mail: [email protected]

Trainer Daan Koppers (geb. 2004), woonachtig in Leunen, is sinds zijn 6e levensjaar fanatiek bezig met tennissen. Van het een kwam het ander. Hij ging juniorencompetitie spelen en trainde op een bepaald moment zelfs vier keer in de week. Met het ouder worden, ging zijn niveau steeds verder omhoog. Als jeugdlid bij Tennisclub Venray schitterde hij daardoor al op jonge leeftijd met een aantal eveneens jonge teamleden in de seniorencompetities.

Momenteel zit hij in zijn laatste jaar van het CIOS in Sittard. Als hij zijn diploma heeft gehaald, wil hij hbo Sportkunde gaan studeren. In 2022 heeft Daan stage gelopen bij de tennistrainingen van onze club en mocht hij ook steeds vaker als invaller lessen en trainingen geven aan Tennskids, Junioren en Senioren. Afgelopen winter is hij zelfstandig les en training gaan geven aan zijn eigen groepen. Zo heeft hij inmiddels al heel wat vlieguren gemaakt. Hij vindt het leuk om met tennis bezig te zijn en hij wil hier ook verder in groeien. Hij ziet ernaar uit om als trainer aan de slag te zijn op onze club.

Daan Koppers
telefoon: 06-32140825