KNLTB competitie-Senioren

Tennissen is wedstrijdjes spelen. Tijdens de KNLTB voor- en najaarscompetitie kun jij je met je team meten aan andere clubs in de regio.

Bij TCV kun je van dinsdag t/m zondag competitie spelen. Je kunt je inschrijven voor een herenteam, damesteam of een mix team. Een team bestaat uit minimaal 4 personen (bij een mix zijn dat minimaal 2 dames en 2 heren). Heb je nog geen team? Neem dan contact op met [email protected] of vermeld bij de inschrijving dat je nog een team zoekt. Voor de startende tennisspelers is de 8-9 competitie op donderdagavond. In 8&9 competitie speel je op een relaxte manier je wedstrijden want resultaten zijn in deze competitie minder belangrijk. Je speelt voornamelijk voor de gezelligheid en op je eigen niveau.

Voorjaarscompetitie

De voorjaarscompetitie loopt van april tot begin juni (7 weken).

Inschrijving voor deze competitie vindt altijd plaats in november voorafgaand aan het voorjaar. Hierover worden alle leden op tijd geïnformeerd per mail.

Najaarscompetitie

De najaarscompetitie loopt van half september tot eind oktober (5 weken)

Inschrijving voor deze competitie vindt altijd plaats in mei van datzelfde jaar, ook voor deze inschrijving ontvang je tijdig een mail.

Inschrijving voor de competitie en vragen rondom de KNLTB-competitie via: [email protected]

Voorwaarden KNLTB competitie Junioren en Senioren

- Iedereen kan zich per mail inschrijven. Vermeld hierbij welke dag je wil gaan spelen en welke competitievorm. Je kunt aangeven bij welk team je hoort en wie de captain is. Heb je nog geen team, geef dit dan bij de inschrijving aan. Bij de prestatieve teams en de junioren word de indeling gemaakt door de JC/TC i.o.m. de trainers, je kunt wel aangeven bij wie je in het team zou willen spelen.
- Terugtrekking van een reeds ingeschreven team in de periode tot 1 februari wordt beboet met  € 115. Terugtrekking van een reeds ingeschreven team ná 1 februari wordt beboet met € 225. Deze boete wordt verhaald op de betreffende teamleden indien zij de oorzaak van de terugtrekking zijn.
- Tijdens de competitie kunnen er ook nog boetes gegeven worden voor, te laat komen, niet op tijd de standen invoeren en niet op komen dagen op een wedstrijddag. Ook deze boetes zullen verhaald worden op het team.
- De competitiebijdrage wordt door de teamcaptain betaald. TCV belast de speler via automatische incasso. De captain zorgt zelf voor een verrekening met de teamleden. Bij de junioren wordt de competitiebijdrage per persoon betaald, ook via automatische incasso.
- Spelers zijn zelf verantwoordelijk voor het op tijd lid zijn van TC Venray en op tijd in het bezit zijn van een spelerspas. De spelerspas is alleen geldig voor de competitie als hierop het verenigingsnummer staat vermeld van de club waarvoor je speelt, en voorzien is van je pasfoto. Een ledenpas zonder pasfoto is niet geldig voor het spelen van competitie.
-Uitslagen dienen direct na de wedstrijd ingevoerd te worden op de site van de KNLTB of via de Club app, in ieder geval voordat de tegenstanders het park verlaten. De captains van de teams zijn hiervoor geautoriseerd. Bij problemen met het invoeren kun je contact opnemen met de VCL’er. De VCL’er is bevoegd om foutief ingevoerde uitslagen binnen 7 dagen te herstellen.
- Wanneer je onverhoopt niet kunnen spelen dien je zelf tijdig voor vervanging te zorgen, dit geldt ook bij blessures. (Bij de junioren i.o.m. de JC/TC)
-De TC heeft de bevoegdheid, indien nodig en mogelijk, spelers aan een ander team toe te wijzen.
- Sinds 2018 wordt verkort spelen toegepast bij alle dubbelwedstrijden in elke competitiesoort, d.w.z. dat er in geval van een 3e set een super tiebreak wordt gespeeld t/m 10 punten met 2 punten verschil, i.p.v. een volledige 3e set.
-Sinds 2018 mogen competitiespelers een onbeperkt aantal keren per week competitie spelen voor dezelfde vereniging, mits de speler maximaal 1 keer uitkomt in een hoger geklasseerd team. Er hoeft dus niet altijd dispensatie aangevraagd te worden, dit is echter pas bekend als de klasse indeling bekend is. Wil je 2 keer per week competitie spelen, geef dit dan aan bij je inschrijving.
- Wil je voor 2 verenigingen competitie gaan spelen dan hoort hier wel dispensatie voor aangevraagd te worden, geef dit dan aan bij je inschrijving.

Begintijden Voorjaarscompetitie
Ochtendcompetities variabel tussen 09.00 uur en 10.00 uur
Middagcompetities     13.00 uur
Avondcompetities       19.00 uur