competitie

Hoi jeugdleden!

Hier vind je de speeldata en de teamindeling voor de najaarscompetitie.

Speeldata najaar 2024 jeugd

Speeldata en tijden rood & oranje

Op toernooi.nl vind je alle actuele speeldagen en tijden per team.

Speeldata en tijden geel & groen

Op toernooi.nl vind je alle actuele speeldagen en tijden per team.

Link volgt

Teamindeling

Is of wordt gedeeld in de competitieappgroepen.

Competitie uitleg

Voor kinderen zijn de competities ingedeeld naar kleuren en leeftijden. Tot en met 12 jaar speel je met het KNLTB-programma ‘TennisKids’. Vanaf 12 jaar speel je ‘Junioren’. In april start de voorjaarscompetitie en in september de najaarscompetitie. De jeugdcommissie maakt samen met de trainer de indeling voor de teams. Met je team speel je thuiswedstrijden en uitwedstrijden op andere tennisclubs. Erg leerzaam en vooral ook gezellig!

Competitie rood

De beginnende spelers beginnen met rood: dat is een half veld, met zachte ballen. In de rode competitie speel je tegen roodspelers van andere clubs. Dat is op zondagen tussen 8.30  en 11 uur.  De wedstrijden zijn meestal één tot twee keer thuis bij onze club en drie tot vier keer bij een andere club in de buurt. De teams bestaan uit minimaal 2 kinderen en maximaal 6 kinderen. Het is allemaal nog erg spelenderwijs, ze spelen 7 punten enkelspel tegen iemand van de eigen club of een andere club. Daarna weer 7 punten tegen een ander kind.

Competitie oranje

Als je als iets beter bent geworden in tennis, kun je oranje gaan spelen: dat is op driekwart veld, met al iets hardere ballen dan de rode ballen. Oranje spelers doen mee aan de oranje competitie. Ook hier speel je op andere clubs en ook thuiswedstrijden. Tijdens deze competitie speel je als team van Tennisclub Venray tegen andere clubs.

Competitie groen

Na rood en oranje komt groen: dat is op het grote,  dus héle tennisveld, maar met andere ballen. De groene competitie loopt gelijk met de externe KNLTB competitie zodat de overgang naar geel (dat is het laatste niveau voor jeugdspelers) makkelijker is.
Een team bestaat uit minimaal 4 kinderen en maximaal 6 kinderen. Je speelt als team 4 singles en 2 dubbels. De wedstrijden zijn afwisselend op onze club of op een andere club in de regio.

Kijk de op de site van de KNLTB voor mee informatie over deze competitie en de speeldagen. https://tenniskids.nl/over-tenniskids/wedstrijdaanbod/kia-tenniskids-competitie/

Junioren (11 - 17 jaar)

Na Tenniskids stroom je door naar de junioren competitie. De Junioren competitie bestaat uit de leeftijdscategorie 11 - 14 jaar en 13 - 17 jaar. Deze competitiedagen zijn op zondag. Junioren spelen net als senioren op een hele baan met de bekende gele tennisbal.

Voor verdere vragen neem contact op met de TC [email protected] of je JC [email protected]

Voorwaarden KNLTB competitie Junioren

• Voor de start van de competitie vindt er een informatie / captainsavond plaats. We willen je hier van harte voor uitnodigen aangezien je hier de laatste nieuwtjes te horen krijgt.

• Spelers zijn zelf verantwoordelijk voor het op tijd lid zijn van TC Venray en op tijd in het bezit zijn van een spelerspas. De spelerspas is alleen geldig voor de competitie als hierop het verenigingsnummer staat vermeld van de club waarvoor je speelt, en voorzien is van je pasfoto. Een ledenpas zonder pasfoto is niet geldig voor het spelen van competitie.

• Uitslagen dienen direct na de wedstrijd ingevoerd te worden op de site van de KNLTB of via de Club app, in ieder geval voordat de tegenstanders het park verlaten. De captains van de teams zijn hiervoor geautoriseerd. Bij problemen met het invoeren kun je contact opnemen met de VCL’er. De VCL’er is bevoegd om foutief ingevoerde uitslagen binnen 7 dagen te herstellen.

• Wanneer je onverhoopt niet kunnen spelen dien je zelf tijdig voor vervanging te zorgen, dit geldt ook bij blessures. (Bij de junioren i.o.m. de JC/TC)

• Terugtrekking van een reeds ingeschreven team in de periode tot 1 februari wordt beboet met  € 115. Terugtrekking van een reeds ingeschreven team ná 1 februari wordt beboet met € 225. Deze boete wordt verhaald op de betreffende teamleden indien zij de oorzaak van de terugtrekking zijn.

• Tijdens de competitie kunnen er ook nog boetes gegeven worden voor, te laat komen, niet op tijd de standen invoeren en niet op komen dagen op een wedstrijddag. Ook deze boetes zullen verhaald worden op het team.

• De TC heeft de bevoegdheid, indien nodig en mogelijk, spelers aan een ander team toe te wijzen.

• Sinds 2018 wordt verkort spelen toegepast bij alle dubbelwedstrijden in elke competitiesoort, d.w.z. dat er in geval van een 3e set een super tiebreak wordt gespeeld t/m 10 punten met 2 punten verschil, i.p.v. een volledige 3e set.

• Sinds 2018 mogen competitiespelers een onbeperkt aantal keren per week competitie spelen voor dezelfde vereniging, mits de speler maximaal 1 keer uitkomt in een hoger geklasseerd team. Er hoeft dus niet altijd dispensatie aangevraagd te worden, dit is echter pas bekend als de klasse indeling bekend is. Wil je 2 keer per week competitie spelen, geef dit dan aan bij je inschrijving.

• Wil je voor 2 verenigingen competitie gaan spelen dan hoort hier wel dispensatie voor aangevraagd te worden, geef dit dan aan bij je inschrijving.

Jeugd - Competitieteams_voorjaar_2024_Lobje.xlsx