Clubkampioenschappen

Word jij de nieuwe clubkampioen? Ieder jaar organiseert TCV clubkampioenschappen. Tijdens dit kampioenschap wordt om de eer van de club gestreden. Per sterkte wordt een clubkampioen gekroond.

De clubkampioenschappen vinden meestal eind augustus of begin september plaats.

Naast de strijd om het kampioenschap staat dit weekend ook in het teken van gezelligheid en clubliefde!

Reglement Clubkampioenschappen

Regelement Clubkampioenschappen:

1. Er wordt niet gespeeld voor het DSS-systeem.
  2. Ieder clublid neemt automatisch deel aan de clubkampioenschappen.
  3. Afmelden kan voor 1 augustus.
  4. Voor 1 augustus kun je aangeven welke categorie(en) je voorkeur heeft. Heb je geen voorkeur aangegeven dan wordt je ingedeeld.
  5. Er wordt gespeeld om twee gewonnen sets met dien verstande dat bij de stand 1-1 in sets een SUPERTIEBREAK(tot 10) wordt gespeeld als zijnde een derde set. Uitzondering zijn de finales waarin een volledige 3e set wordt gespeeld.
  6.   Men mag verhinderingen opgeven, rekening houdend met het aantal categorieën waaraan men deelneemt. Op de finaledag 8 september  mag men geen verhinderingen hebben.
    • Bij 3 categorieën maximaal 0 verhindering
    • Bij 2 categorieën maximaal 1 verhinderingen
    • Bij 1 categorie maximaal 2 verhinderingen​
  7. De eindstand van iedere wedstrijd moet direct na afloop aan de wedstrijdleiding  worden doorgegeven.
  8. In alle gevallen waarin de wedstrijdbepalingen niet voorzien beslist de wedstrijdleiding.
  9. Er wordt gespeeld volgens het wedstrijd en toernooireglement (WTR) van de KNLTB.
  10. Deelnemers jonger dan 18 jaar die willen deelnemen aan de “Open klasse” moeten in de single minimaal speelsterkte 6 zijn (actuele rating).