Intern Competitie (zomer)

In de maanden april, mei en juni wordt door onze recreatiecommissie een interne competitie georganiseerd. Deze vindt plaats op dinsdagavond. Je wordt ingedeeld in een team van 4-6 personen en je gaat de strijdt aan met je clubgenoten. Naast veel sportiviteit zal je ook veel gezelligheid ervaren.   Inschrijving voor de interne competitie vindt plaats in maart-april van het betreffende seizoen. Leden worden hierover tijdig geïnformeerd.

TCV reglement Interne Competitie 2020

1. U kunt zich inschrijven voor de interne competitie, als volledig deelnemer of samen met iemand anders), zodat u niet op alle speeldagen beschikbaar hoeft te zijn. U kunt zich ook opgeven als reservespeler/speelster..Iedere deelnemer confirmeert zich aan dit reglement. Diegene die externe competitie spelen kunnen zich ook inschrijven.
    Het inschrijfgeld bedraagt € 6,00 te betalen via automatische incasso.
  2. Op basis van speelsterkte deelt de wedstrijdleiding u in naar poule en team. De wedstrijdleiding wijst ook de teamcaptain per team aan. De bedoeling is om de teams voor wat betreft speelsterkte zoveel mogelijk gelijkwaardig te laten zijn, zodat een optimale competitie bereikt kan worden. Op elke speelavond spelen steeds twee teams onderling 4 wedstrijden; te weten; 2x MIX , 1x DD, 1x HD. Uitgaande van het aantal inschrijvingen komen alle teams onderling 1x of 2x tegen elkaar uit.
  3. Na de wedstrijden hebben we een voorlopige uitslag en spelen we op de laatste dag  een finale, zowel in de A als de B poule  nr.1 tegen nr.2, nr.3 tegen nr.4 en nr.5 tegen nr.6, enz. De winnaars worden natuurlijk gehuldigd!
  4. Er word per avond in principe volgens een vast schema gespeeld, namelijk: Mix, DD, HD en Mix.
  5. Alle deelnemers dienen 10 minuten voor aanvang van de eerste wedstrijd aanwezig te zijn. U wordt verzocht zich te melden bij de captain van uw team.
  6. Je kunt op het inschrijfformulier aangeven of dat je captain van een team wilt zijn. Bij een tekort aan captains zal de organisatie zelf captains aanwijzen. Indien dit ongewenst is dien je zelf binnen jouw team een vervanger aan te wijzen en dit door te geven aan de organisatie.
  7. Indien iemand onvoorzien verhinderd is, dient hij/zij zelf voor een reservespeler te zorgen uit de reservelijst en dit te melden bij de teamcaptain. Men mag geen spelers van een ander team lenen. Het is echter wel mogelijk om mensen van het eigen team meerdere wedstrijden op een avond te laten spelen.
  8. Het thuisspelende team zorgt ervoor dat de ballen klaarliggen voor de volgende wedstrijd en levert deze na de laatste wedstrijd in bij wedstrijdleiding. Het thuisspelende team veegt tevens de baan na iedere wedstrijd.
  9. Voor elke wedstrijd is 40 minuten gepland. Het einde van de partij wordt aangegeven door de bel. De stand in games op het moment van het belsignaal is bepalend voor de uitslag en puntentelling
    a.    Bij winst van een partij krijgt de winnaar 2 partijpunten en de verliezer 0.
    b.    Bij een gelijkspel krijgen beide teams 1 partijpunt voor en 1 partijpunt tegen.
  10. Op een speelavond speelt een team tegen een ander team uit dezelfde poule 4 wedstrijden. Het team wat de meeste partijpunten behaalt wint en krijgt 2 winstpunten. Bij een gelijke stand krijgt elk team 1 winstpunt. Het team met de meeste winstpunten aan het einde van de competitie is poulewinnaar.
  11. De standberekening in de poule is op volgorde van:
    a.    De meeste Winstpunten.
    b.    Beste saldo Partijpunten.
    c.    Beste gamesaldo.
    d.    Meeste games voor.
  12. Indien in een poule, meerdere teams een gelijk aantal Winstpunten heeft behaald, dan wordt de volgorde als volgt vastgesteld:
    a.    door het onderlinge resultaat. Er wordt dan een stand opgemaakt op basis van alleen de wedstrijden tussen de gelijkstaande teams; waarna de volgorde wordt bepaald door:
    b.    Beste saldo Partijpunten.
    c.    Beste gamesaldo.
    d.    Meeste games voor.
  13. Per speelavond, stellen de teamcaptains gezamenlijk het wedstrijdschema vast, noteren de uitslagen op het betreffende formulier, en leveren dit aan het slot van elke avond bij de wedstrijdleiding in.
  14. Indien wedstrijden niet gespeeld kunnen worden door weersinvloeden etc. worden alle wedstrijden als gelijkspel genoteerd. De punten die voor de afgebroken partij zijn verzameld, blijven gehandhaafd.
  15. De teamcaptains worden geacht hun teamgenoten bijtijds te informeren m.b.t. teamsamenstelling en wedstrijdindelingen.

DE RECREATIECOMMISSIE WENST U EEN SPORTIEVE COMPETITIE TOE !!!